Budowa kasku motocyklowego

Budowa kasku motocyklowego
Budowa kasku motocyklowego

Na funkcjonalność i tym samym ogólną użyteczność kasku motocyklowego ogromny wpływ ma jego budowa. Przeważnie składa się on z podobnych elementów, jednak mogą być ona wykonywane z różnych tworzyw, dlatego przyjmują odmienne właściwości.

Wizjer

Kask motocyklowy nie powinien utrudniać jazdy. Znajdujący się w nim wizjer nie może zatem osłabiać widoczności, gdyż mogłoby to doprowadzić nawet do wypadku. Idealny wizjer powinien się łatwo otwierać i równie bezproblemowo zamykać, co łatwo można sprawdzić jeszcze w sklepie. Musi być on również odporny na zarysowania.

Wyściółka kasku

To ona najmocniej wpływa na to, czy kask jest wygodny w noszeniu. Najczęściej stosowana jest wyściółka standardowa, wykonywana z bawełny, która jednak może zwiększać potliwość skóry głowy i tym samym sprawiać dyskomfort. Alternatywą dla niej będzie wyściółka termoaktywna o znacznie lepszych właściwościach.

Cała skorupa

Kaski cross to jednak przede wszystkim skorupa. To ona wpływa najmocniej na ich cenę. Najdroższe są kaski tworzone z mieszaniny laminatów (m.in. włókna szklanego czy karbonu), które są najtrwalszymi i najsolidniejszymi materiałami. Tańsze skorupy wykonuje się z różnych odmian plastiku o kiepskich właściwościach.